Inici, buitre negro, sobre plataforma de hacking El pasado 2 de junio apareció muerto Inici, en un Punto de Alimnetación Suplementaria (PAS) de Huesca..

El passat dia 2 de juny es va localitzar el cos sense vida de l’Inici dins d’un punt d’alimentació suplementari a Osca. Aquest exemplar de voltor negre va ser alliberat mitjançant la metodologia de hacking a la Muntanya d’Alinyà l’agost de 2007. La pèrdua de qualsevol voltor negre alliberat des del program és causa d’un gran tristesa entre tota la gent que participa en aquest projecte de reintroducció, i a més quan la majoria de les vegades són baixes d’orígen antròpic amb premeditació. Però la mort de l’Inici, per diversos motius, podriem dir que va una mica més enllà per la quantitat de gent que va posar el seu treball i il·lusió per tal que aquest exemplar ,nascut en captivitat a un zoo de Bèlgica, pogués volar i establir-se al Pirineu català. L’Inici, com el seu propi nom indica, va ser el primer voltor negre alliberat dins del programa i amb ell començaven els alliberaments i el tret de sortida dels treballs i esforços de molta gent i entitats per tal de recuperar una espècie extingida en un passat recent.

Gairebé tres anys del seu primer vol i la seva posterior etapa de dispersió, on va recòrrer grans distàncies, semblava que ja el teniem convençut que l’àrea Boumort-Alinyà era una bona zona per establir-se, així ho reafirmaven les seves observacions cada vegada més abundants pel pre-Pirineu, tot i que segur que continuava realitzant les seves prospeccions on malaudradament ha trobat la mort. Des de l’equip de seguiment de Boumort-Alinyà volem donar les gràcies a totes aquelles persones que van participar en alguna etapa de la vida de l’Inici: personal de cria del zoo, els més de 30 voluntaris que van participar en el procés del hacking invertint més de 600 hores d’observació del poll damunt de la plataforma d’alliberament i tots els ornitòlegs (a nivell europeu) que van enviar-nos les seves cites d’aquest exemplar.

Ara estem esperant que la necròpia ens faciliti la raó real de la seva baixa, per intentar pendre mesures si és possible, però com a mínim fer-ne una difusió per intentar minimitzar, entre tots, els riscos reals que segueixen patint aquestes aus.

Agentes medioambientales levantando el cadaver de Inici en el bebedero del PAS(punto de Alimentación Suplementaria) de Baels, en Huesca, donde apareció muerto

Traducción

El pasado 2 de junio apareció muerto Inici, en un Punto de Alimnetación Suplementaria (PAS) de Huesca. Este ejemplar de buitre negro se liberó siguiendo el método de crianza campestre (Hacking) en la Montaña de Alinya, en agosto de 2007. la pérdida de este ejemplar a causado gran pesar entre los participantes del proyecto de reintroducción, más cuando la mayoría de las muertes son causadas con premeditación por el ser humano. Mucha gente ha colaborado y puesto ilusión con su trtabajo en la suelta y seguimiento de este ejemplar, nacido en cautividad en un zoo de Bélgica. Inici, como su nombre indica, fue el primér buitre liberado en este programa, por lo que supuso el pistoletazo de salida de las liberaciones de este proyecto, dirigido a la recuperación de una especie desaparecida en un pasado reciente.

Pasados tres años de su primér vuelo y posterior dispersión, y después de recorrer grandes distancias, parece que definitivamente se estaba instalando en el área Boumort-Alinya, como lo demuestran el aumento de observaciones de sus movimientos por el pre-pirineo, donde encontró la muerte mientras realizaba una de sus prospecciones de reconocimiento. Desde el equipo de seguimiento de Boumort-Alinya se agradece la participación de todas las personas que han participado en el seguimiento de Inici en alguna etapa de su vida El ejemplar, retirado por los agentes forestales, fué trasladado desde Baels al Centro de Recuperación de Zaragoza donde, con la participación de GREFA se le ha realizado la necropsia.

{flike}